Home / Manažment  / Zákazník má narodeniny – skvelá príležitosť pre váš salón krásy

Zákazník má narodeniny – skvelá príležitosť pre váš salón krásy

Zbierate údaje o dátumoch narodenia svojich zákazníkov? Ak ste to doteraz nerobili, najlepšie urobíte keď s tým začnete. Narodeniny sú totiž výborným spôsobom, ako môžete svojich klientov ohúriť a upevniť ich lojalitu. Keďže šancu máte

Zbierate údaje o dátumoch narodenia svojich zákazníkov? Ak ste to doteraz nerobili, najlepšie urobíte keď s tým začnete. Narodeniny sú totiž výborným spôsobom, ako môžete svojich klientov ohúriť a upevniť ich lojalitu. Keďže šancu máte vždy len raz ročne, platí tu staré dobré – pripraveným šťastie praje.

 

Ako zistiť, kedy má klient narodeniny

 

  • Ak nechcete zákazníkov priviesť do pomykova (nie všetci totiž chcú prezradiť svoj vek), opýtajte sa len na deň a mesiac, rok nepotrebujete.
  • Pri rozhovore počas procedúry sa môžete klientky/klienta opýtať v akom znamení sa narodil a takto nadviazať aj na dátum narodenia.
  • Zahrňte dátum narodenia do formulára, ktorý dáte zákazníkom vyplniť pri ich prvej návšteve salóna. Prípadne sa na ne môže opýtať vaša recepčná.
  • Ak je vaša zákazníčka na svoje narodeniny citlivá, poznačte si to a vynechajte ju zo svojej narodeninovej databázy.
  • Pri zbere údajov nezabúdajte na GDPR.

 

Ak ste už tieto údaje zbierali, predpokladáme, že váš e-mailový systém je nastavený tak, aby automaticky posielal zákazníkom v deň ich narodenín blahoželania. Avšak úprimne, myslíte si, že využívate potenciál tejto príležitosti naplno?

 

Tu je niekoľko rád, ako vyťažiť z narodenín čo najviac.

Oslavujte spolu s klientom, nepredávajte

 

Čo i len závan tvrdého predaja či akejkoľvek komercie v deň klientových narodenín zapôsobí presne opačne než by sme chceli. To, čo v tej chvíli klient potrebuje, je úprimný záujem. Niečo, čo mu ukáže, že sa o neho naozaj zaujímate. Žiadne výpredaje, ale niečo milé, čo vyvolá úsmev na tvári.

 

SMS správy používate na pripomenutie termínu. E-mailom posielate ponuky a zľavy. Ale narodeniny by mali byť špeciálne, preto využite niečo nové – niečo, čo zákazníka prekvapí a ohromí. Napríklad narodeninové prianie, ktoré si nájde vo svojej poštovej schránke by mohlo byť správnym riešením.

Rozumieme, že narodeninová karta a známka vás budú niečo stáť. Nielen peniaze, ale aj viac snahy. Ale nie je to vlastne zmysel marketingu?

 

Predstavte si, že dostanete poštou ručne vypísané narodeninové prianie od vašej kaderníčky či kozmetičky. Nepomysleli by ste si: “Och, to je ale milé! Určite im na mne záleží, keď si počas svojho nabitého dňa našli čas poslať mi toto!”

V prípade, že na komunikáciu s klientom máte iba telefónne číslo, prípadne komunikujete cez WhatsApp, Messenger, Instagram alebo iné, klientke môžete poslať iba obrázok s prianím, prípadne animovaný gif.

 


Vytvorenie narodeninového priania

 

Klasické karty z obchodov sú pomerne drahé a nijako vám nepomôžu pri budovaní značky. Omnoho lepšie by bolo zveriť túto úlohu grafikovi alebo si rovno môžete dizajn navrhnúť sami. Výborný online grafický nástroj, ktorý je navyše aj zadarmo, je webstránka alebo aplikácia Canva.

 

Ak by ste chceli vedieť viac o tom, ako v ňom pracovať, môžete si prečítať článok od marketérky Patrície Jaššovej na tému Ako vytvoriť darčekovú poukážku alebo kupón.

 

Tu je pár vecí, na ktoré by ste pri tvorbe mali pamätať:

 

  • Malo by to vyzerať ako narodeninové prianie. Žiadna reklama pre vaše kaderníctvo či iný beauty salón.
  • Vyberte si dizajn, ktorý je vhodný ako pre ženy, tak i pre mužov rôznych vekových skupín.
  • Narodeninový bonus (darček a pod.) napíšte na ľavú vnútornú stranu. A nezabudnite napísať aj podmienky využitia.
  • Na pravú stranu dajte narodeninový pozdrav, názov salónu a nechajte miesto pre ručne písaný odkaz.
  • Svoje logo, kontaktné údaje a sociálne siete umiestnite na zadnú stranu. Takto budete stále, ale nenápadne a nevtieravo propagovať svoje podnikanie.
  • Pridajte aj dátum vypršania platnosti ponuky, aby ste jej pridali urgentnosť a strach z premeškania.

 

Napíšte niečo osobné

 

Ručne napísaný odkaz hovorí “Ste pre nás dôležitý/á”, ale vyžaduje si viac času. Z toho dôvodu by ste zamestnancom svojho salónu mali povedať, aby pripravovali karty v predstihu, napríklad vždy hromadne na začiatku týždňa.

Nezabúdajte tiež na skoré odoslanie. Oneskorené blahoželanie totiž stráca na účinku.

Ak chcete viac komunikačných rád, prečítajte si článok Komunikačné tipy pre lepšie výsledky a šťastnejších klientov.

Sú narodeninové zľavy tou správnou cestou?

 

Väčšina salónov krásy ponúka na narodeniny zľavu. Existuje však aj alternatíva.  Človek, ktorému sa prihovárate, je už teraz vaším stálym zákazníkom. Navyše práve otvoril vašu ručne písanú narodeninovú kartu alebo správu, ktorá ho milo potešila. Musíte mu teda dať aj nejakú zľavu?

 

Nemusíte. Namiesto zľavy, ponúknite svojmu zákazníkovi darček. Veď darčeky predsa k narodeninám patria. 🙂

 

Na čo myslieť pri výbere vhodného darčeka?

      1. Procedúra

Dajte im radšej procedúru zdarma, než len nejaký produkt. Prečo? Pre zákazníka to bude pridaná hodnota, ktorá ho určite poteší.

 

     2. Dajte im na výber

Každý je iný a má rozličné potreby. Nechajte zákazníka nech si vyberie, čo je pre neho lákavejšie.

 

     3. Dajte si záležať

Uistite sa, že vaša ponuka je odlišná od bežných darčekových kariet či kupónov, ktoré ponúkate.

 

     4. Buďte pragmatickí

Vyberte procedúru, ktorú môže vykonať i ten najmenej skúsený či najmenej vyťažený člen vášho tímu.

 

     5. Uľahčite si to

Zvoľte procedúru, ktorú môžete vykonať v rovnaký deň, ako má klient dohodnutú svoju bežnú návštevu. Keďže je to služba bez nároku na odmenu, nepotrebujete, aby vám to zbytočne vzalo viac času než je potrebné.

 

     6. Propagujte i menej známe služby

Dvakrát porozmýšľajte, či ponúknete ako darček vaše najobľúbenejšie kúry – chcete predsa, aby zákazníci využívali i iné, menej známe služby, ktoré máte v ponuke. Narodeninová ponuka je výborný spôsob, ako posmeliť klientov, aby vyskúšali niečo nové.

 

     7. Zamerajte sa na najlepších zákazníkov

Nie všetci klienti sú rovnakí, preto by ste mohli porozmýšľať nad špeciálnym balíčkom služieb pre VIP zákazníkov. Práve oni sú totiž pre vás najdôležitejší, preto by ste sa nemali zdráhať minúť na nich pokojne viac. Takto udržíte ich lojalitu a spokojnosť.

 

PRO TIP: Narodeninový marketing nemusí končiť pri blahoželaniach a darčekoch zdarma. Môžete svojim klientom pri vstupe do salónu ponúknuť koláčik či pohár šampanského, aby sa cítili rozmaznávaní a výnimoční.

 

Sumár článku:

  • Posielajte narodeninové blahoželania poštou, nie e-mailom.
  • Píšte ich ručne a nebojte sa prihovoriť osobne.
  • Dajte zákazníkom darček namiesto zľavy.
  • Ak ich chcete naozaj ohúriť, ponúknite im koláčik či pohár šumivého.

 

Autor článku:

Patrícia Jaššová je marketérka, ktorá sa špecializuje na salóny krásy. Vzdeláva najmä cez články, webináre, online kurzy, školenia a semináre. Jej cieľom je pomôcť profesionálom v oblasti zdravia a krásy na Slovensku v lepšej prezentácii v online prostredí.