Budúcnosť kozmetičiek bude spätá s technológiou
Laure JEANDEMANGE Na otázku: „Majú kozmetičky, ktoré pracujú 100 % manuálne, nejakú budúcnosť?“ odpovedá Thomas Gruot, technologický expert, ktorý je súčasťou kozmetického priemyslu až vyše 15 rokov, jednoznačným „Nie!“. Jedno veľké nie – dozviete sa prečo. NEOBMEDZUJTE
Laure JEANDEMANGE
Na otázku: „Majú kozmetičky, ktoré pracujú 100 % manuálne, nejakú budúcnosť?“ odpovedá Thomas Gruot, technologický expert, ktorý je súčasťou kozmetického priemyslu až vyše 15 rokov, jednoznačným „Nie!“. Jedno veľké nie – dozviete sa prečo.
NEOBMEDZUJTE SA NA ZÁKLADNÉ OŠETRENIA
Za posledné roky sa ceny za ošetrenia tak rapídne znížili, že rentabilita je čoraz ťažšie dosiahnuteľná. Nemôžete sa obmedzovať na základné ošetrenia: ošetrenia tváre, starostlivosť o telo, epilácie. Skutočne je čím ďalej, tým ťažšie stabilizovať obrat, ak sa zameriavate len na základ, možno s výnimkou ak máte franšízu. V rámci tradičných salónov, najmä tých z nich, ktoré prevádzku otvoria, nemajú klientelu a ponúkajú iba klasické ošetrenia, je to veľmi ťažké, pretože rentabilita podľa množstva odpracovaných hodín je na veľmi nízkej úrovni. Niektorým sa podarí uspieť, ale ak túžite svoj obrat zvýšiť a dosiahnuť silnú maržu, musíte ponúkať aj nové technológie.
VŽDY SME TO TAK ROBILI
Ak sa zaseknete na vete, že stále to takto fungovalo, robíte obrovskú chybu, pretože napredovať je nevyhnutnosťou! Aj samotné ošetrenia tváre alebo tela v kabínke sa posunuli vpred, aktuálne sú technickejšie. Salóny krásy musia sledovať vývoj kozmetického priemyslu a ošetrení. Pravdou je aj to, že sa uplynulé desaťročie došlo aj k zlomom. Technologické ošetrenia sa stali známejšími, uznávanými a zákazníci ich preto očakávajú.
AKÚ TECHNOLÓGIU SI ZAOBSTARAŤ?
Momentálne existuje asi dvadsiatka technológií, z ktorých každá má svoje kvality i obmedzenia. Ide o to, aby ste správne dokázali identifikovať, v čom je tá či oná technológia najúčinnejšia.
Ak nemáte radi technológie, ale cítite, že sa im nevyhnete, riešením bude, ak si spomedzi nich zvolíte spomedzi nich takú, ktorá vám pomôže rozvíjať veci fungujúce u iných. Ak napríklad obľubujete starostlivosť o pleť, myšlienkou je zájsť v tomto ošetrovaní trochu ďalej a zaobstarať si elektroporáciu alebo rádiofrekvenciu. Elektroporácia pomáha efektívnym spôsobom k prieniku aktívnych látok a znásobuje ich účinok – hovorí sa, že niekedy je to až 5, 10 či dokonca 20-násobný výsledok pre vašu zákazníčku!
„Za uplynulých pätnásť rokov som sa stretol s kozmetičkami, ktoré si zakúpili niektorú z technológií a tak im to fungovalo, že sa vrhli na druhú, tretiu, štvrtú a teraz majú super vybavený salón s vynikajúcim obratom. Neprešli na nič iné, len používajú aj príslušenstvo“, dopĺňa Thomas Gruot.
AKO SI VYBRAŤ DODÁVATEĽA?
Kvalitná spoločnosť
Ak si kupujete prístroj, informujte sa o spoločnosti: jej kvalitách, obrate, koľko rokov existuje a pod. Všetky tieto informácie vás ubezpečia o životnosti vášho prístroja.
Cena… ale nie, aby…
Cena je dôležitá, ale treba zohľadniť aj iné parametre, ako napríklad pôvod, ktorý kvalitu produktu môže ovplyvniť výrazným spôsobom.
Servis
Informujte sa o servisných službách, ktoré spoločnosť ponúka – to je základ, pretože napriek tomu, že máte skvelý prístroj, nemusí dosahovať správne výsledky. Ak servisné služby spoločnosti, u ktorej ste si prístroj zakúpili, nie sú top v rámci zaškolenia, opätovného zaškolenia, kontaktných osôb, ktorých sa môžete pýtať na relevantné otázky, nebudete vedieť prístroj používať! Zle používaný prístroj neprináša žiadne výsledky… Už som sa stretol s kozmetičkami, ktoré mali k dispozícii skvelé prístroje, ale neboli s nimi spokojné. Pri komunikácii s nimi sme do popredia stavali najmä ich viacero drobných chýb, ktoré keď sa nazbierali, neviedli k žiadnemu výsledku a zákazníčka bola právom nespokojná.
RÁMČEK
Ste odborníčka? Vzdelávajte sa!
Pozorne sledujte školenia a ďalšiu odbornú prípravu. Ak si vyberiete niektorú kozmetickú značku, zúčastnite sa jej počiatočného školenia a pri spustení nových produktov si to zopakujte. V dnešnej dobe je veľmi dobré sa preškoľovať, pretože človek po určitom čase zabudne množstvo techník alebo parametrov, ktoré pre neho môžu byť dôležité a ktoré, ak nie sú splnené, poškodzujú kvalitu. Je paradoxom, ak si kozmetička povie: „Už desať rokov používam túto radu a som na ňu odborníčka“. Jej vedomosti však za desať rokov upadli, rovnako ako kvalita jej ošetrení. Základom je, aby ste sa pravidelne obracali na dodávateľa v prípade akejkoľvek otázky. Nezabúdajte: „Ten, kto si myslí, že vie všetko, nevie v skutočnosti NIČ.“
Pozor, technológie sa vyvíjajú a ak sa v rámci nich pravidelne nevzdelávate, stávate sa zákonite menej zručnou pri ich používaní.
Od momentu, kedy sa cítite s danou témou dobre, je potrebné na sebe začať opäť pracovať, pretože úroveň vedomostí rozdeľujeme do viacerých úrovní:
– úroveň jednoduchej manipulácie s prístrojom,
– úroveň interpretácie problematiky vašej zákazníčky a identifikácie príslušného programu,
– úroveň vytvárania vhodných ošetrení,
– úroveň vzdelávania sa v oblasti používania a analýzy,
– úroveň študovania technológie prístroja a hĺbková fyziológia zákazníčky.
Čím viac svoje vedomosti rozvíjate, tým presnejšia budete pri analýze potrieb svojej zákazníčky a pri nastavovaní prístroja, vďaka čomu dosiahnete maximálne prispôsobenie a tie najlepšie výsledky.
Okrem toho budete mať pocit odborných vedomostí, vaša prezentácia bude atraktívna a vaša zákazníčka si toho od vás viac zakúpi.
VAŠE ZÁKAZNÍČKY A TECHNOLÓGIE
Robíte iba manuálne ošetrenia a týmto smerom sa uberá aj každá komunikácia so zákazníčkou. Keďže zákazníčka očakáva nové technológie, do vášho salónu nevstúpi. Predstavujete si, že vaše zákazníčky majú záujem iba o manuálne ošetrenia. Vaše zákazníčky však majú radi manuálne ošetrenia, lebo nič iné neponúkate. Sami dobre vidíte, že vaše zákazníčky sú rozdelené do rôznych skupín. Kým niektoré zákazníčky zostanú pri manuálnom ošetrení, iné si povedia „prečo nie?“, otestujú si to a ocenia výsledky.
Iné zákazníčky, ktoré o tejto technológii už počuli, sa o ňu začínajú zaujímať a hľadajú salóny v okolí, ktoré ich ponúkajú. Aj medzi vašimi aktuálnymi zákazníčkami sa nachádzajú tieto tri rôzne typy osôb, ktoré to medzi manuálnymi a technickými ošetreniami majú viac-menej vyvážené.
Ak sa zajtra rozhodnete použiť novú technológiu, zákazníčka, ktorá ju očakáva, za vami príde. Ak ponúkate iba jeden typ ošetrení, prídu za vami iba tie, ktoré to zaujíma.
NAJSĽUBNEJŠIA TECHNOLÓGIA
Všetky technológie sú dôležité, kumulujú sa navzájom, vytvárajú synergiu, zloženie programov, aby ste ošetrenie mohli prispôsobiť zákazníčke na mieru – nemôžeme o žiadnej z nich tvrdiť, že je dôležitejšia ako iná.
Ideálom pre kozmetický salón je vlastniť prístroj na vykonanie rádiofrekvencie a kavitácie. Nezabúdajte na zastarané technológie, ktoré fungovali, napr. lymfodrenážne nohavice, ktoré môžete využiť, keď zákazníčke vykonávate ošetrenie pleti, či v rámci zoštíhľujúcej kúry po kavitácii alebo na zvýšenie výsledku niektorého iného ošetrenia. Lymfodrenáž je nevyhnutná technológia. Ak sa zameriavate na high-tech, odporúčam vám elektroporáciu, ktorá účinok ošetrenia výrazným spôsobom zvyšuje. Okrem toho, že je jednoduchá, je aj cenovo prijateľné, nakoľko stojí do 6000 €.
KĽÚČ K ÚSPECHU
Zvyšovaním si svojich vedomostí na školení si budete istá, že vaše prístroje nezostanú zabudnuté niekde v kúte. Máte kozmetické prípravky, ste vyškolená, rozbehnete salón, všetko ide ako má a potom sa to zastaví…A práve v tomto momente za vami príde školiteľka, ktorá vám pomôže pozbierať sa, zaškolí vás, rozšíri vaše vedomosti a práve to vám pomôže uviesť do sveta niektorú službu/niektorý výrobok. Kľúčom k úspechu je naozaj dlhodobé vzdelávanie sa.
Ak si vaše zákazníčky na daný prístroj nekupujú ošetrenia, ak nedosahujete výsledky, musíte školenie absolvovať znova, lebo človek prirodzene zabúda.
Často sa stretávam s veľmi dobre zaškolenými kozmetičkami, ktoré však po niekoľkých rokoch na mnohé veci zabudnú a práve takéto opomenutia sa nahromadia a výsledok ošetrenia zhoršujú. Preto je neustále vzdelávanie skvelou príležitosťou dostať sa v rámci svojich vedomostí ešte ďalej. Výsledky sa vrátia spolu s motiváciou a vy môžete zákazníčkam opäť dávať do popredia túto technológiu. Ak váš prístroj leží niekde v kúte zapadnutý prachom, obráťte sa na svojho dodávateľa a požiadajte ho o školenie, malo by to pomôcť. Po absolvovaní školenia budete vedieť technológiu lepšie prezentovať a predaj je len otázkou času!
NAJVÝKONNEJŠIA KÚRA TVÁRE
Najvýkonnejšia kúra tváre je spojením kozmetického prípravku s elektroporáciou, rádiofrekvenciou alebo pulzným svetlom.
Ide o omladzovaciu kúru, ktorá spočíva v piatich až siedmich ošetreniach s rozstupom dva až štyri týždne, pretože technologická výkonnosť je taká vysoká, že reakcia fibroblastov trvá dlhšie a je potrebné im nechať trochu času, aby vytvorili kolagén a elastín ešte predtým, ako prídete na ďalšie ošetrenie.
Takto budete dosahovať skvelé výsledky a maximálnu rentabilitu. Masáž vám neprinesie extrémny výsledok, ale, na druhej strane, pre zákazníčku je to veľmi príjemná forma oddychu.
NAJLEPŠÍ SPOJENEC PRI CHUDNUTÍ
Najvýkonnejšie technológie na stimuláciu adipocytov sú kavitácia, kryoterapia (s nasávaním) a rádiofrekvencia, ktorá je skvelou voľbou pri zoštíhlení. Pozor, zoštíhlenie znamená zníženie veľkosti džínsov a nie vždy pôsobí aj na celulitídu.
Celulitída
Neexistuje viac typov celulitídy, ale existuje viac úrovní celulitídy:
– úroveň 0: žiaden efekt pomarančovej pokožky ani pri stlačení kože
– úroveň 1: ak chcete vidieť krátery celulitídy, musíte kožu stlačiť
– úroveň 2: či už ležíte alebo sedíte, tlak tela postačuje na to, aby bol efekt pomarančovej pokožky viditeľný
– úroveň 3: celulitída je viditeľná keď stojíte, nemusíte sa danej oblasti ani dotknúť.
NENAHRÁDZAJTE, PRIDAJTE!
Kozmetička sa napríklad rozhodne, že svoje solárium vymení za niečo nové. Táto investícia nevytvorí väčší zisk. Ale keď si zaobstará novú technológiu (pulzné svetlo, rádiofrekvencia, kryo a pod.), otvára tým nové dvere k získaniu si nových zákazníčok alebo k zvýšeniu návštevnosti tých aktuálnych. Možno bude mať mesačne zisk 300 alebo 400 € (ako v prípade nového solária) alebo sa jej obrat mesdačne zvýši o 800-1000-1500 €.
Ak si prístroj nevyžaduje okamžitú výmenu a nejaký čas ešte vydrží, je lepšie investovať do niečoho, čo vytvorí ďalší obrat k tomu, ktorý dosahujete aktuálne.
Ak hovoríme o chudnutí, ako príklad si vezmime prístroj, ktorý máte aktuálne a ktorý by mohol ešte dva-tri roky poslúžiť. Preto si ho radšej nechajte a zakúpte si novú technológiu, ktorá bude doplnková a umožní dosiahnuť lepší výsledok. Stále môžete predávať permanentky, ale môžete ich rozšíriť o nové technológie, je to len plus pre vás. Kombináciou technológií dosiahnete vyšší výkon, lepší výsledok a väčšiu spokojnosť. Hlavné slovo však majú zákazníčky, práve oni totiž zvyšujú váš obrat.
PULZNÉ SVETLO
Foto-pilárne ošetrenia sú veľmi zaujímavé a je pravda, že až 99 % salónov ich vykonáva aj napriek tomu, že foto-rejuvenizácia je ešte dôležitejšia.
Pre kozmetičky je pulzné svetlo chĺpok. Predávajú permanentky na ich odstraňovanie, z čoho majú obrat a tým to hasne, ďalej sa nevzdelávajú.
Ak však dokonalo ovládate foto-pilárne ošetrenie a ak všetko ide, ako má, je čas zaškoliť sa v rámci foto-rejuvenizácie. Vaša zákazníčka k vám bude chodiť často a potenciál zákazníčok v rámci vrások, začervenaní čí škvŕn sa začne rapídne rozširovať . Čo sa týka rentability, tak tá je vyššia ako pri foto-pilárnom ošetrení, najmä čo sa týka pomeru ceny a odpracovaných hodín. Aktuálne v tejto oblasti nemáte konkurenciu, pretože všetky zákazníčky v oblasti odstraňujú chĺpky a vôbec sa neorientujú na foto-rejuvenizáciu.
SPRÁVA KOZMETIČKÁM
Choďte do toho! Nemajte strach! Opýtajte sa odborníkov, položte im správne otázky, máte čas, ale hlavne sa odlišujte – práve to vám zvýši obrat.