Home / Manažment  / TAJOMSTVO ÚSPEŠNÝCH KOZMETIČIEK

TAJOMSTVO ÚSPEŠNÝCH KOZMETIČIEK

VÍŤAZNÁ MYSEL Ako vysvetliť, že v rovnakom ekonomickom kontexte, zdraví alebo v rovnako slabých obdobiach sa niektorým kozmetičkám darí zostať v kurze inštitútu, ktorý funguje dobre, dokonca veľmi dobre, a iné kozmetičky obdarené rovnakými zručnosťami majú

VÍŤAZNÁ MYSEL

Ako vysvetliť, že v rovnakom ekonomickom kontexte, zdraví alebo v rovnako slabých obdobiach sa niektorým kozmetičkám darí zostať v kurze inštitútu, ktorý funguje dobre, dokonca veľmi dobre, a iné kozmetičky obdarené rovnakými zručnosťami majú problém naplniť svoju agendu a vystačiť si finančne?

Valéria DESMAISONS

 

Všetky kozmetičky, ktoré začali, to potvrdzujú: profesionálny život ani zďaleka nie je dlhou pokojnou riekou. Skôr či neskôr budete všetci čeliť obchodným ťažkostiam, rozhodovaniu a udalostiam, ktoré ovplyvnia vaše podnikanie a ktoré nemôžete ovplyvniť: kríza Covid, nariadenia, nová konkurencia prichádzajúca do blízkosti vášho salónu, pokles kúpnej sily zákazníkov, škody spôsobené vodou, vlámanie, externá práca, ktorá komplikuje prístup do vášho ústavu, zamestnankyňa na práceneschopnosti, zamestnankyňa, ktorá sa usadí vo vašom okolí a časť vašej klientely ju sleduje

 

Ako teda vysvetľujete, že niektoré kozmetičky fungujú a darí sa im, keď iné majú problém zaplatiť si plat? Aké je ich tajomstvo? V čom bude rozdiel sa dá zhrnúť do štyroch hlavných predností, ktoré majú tieto úspešné kozmetičky spoločné a ktoré rozhodnú o ich úspechu. Tu je prvý z nich, víťazný spôsob myslenia.

 

AKO STE PREŽILI COVIDOVÚ KRÍZU?

Prvá požadovaná kvalita, ktorá odlíši úspešné kozmetičky, je ich stav mysle. Štúdie to potvrdzujú: úspešní ľudia majú víťazné myslenie, čo ich stavia do dobrej pozície čeliť ťažkostiam. Ich myseľ je tak naprogramovaná na úspech.

 

Tvárou v tvár Covidu, dva typy kozmetičiek

Niekedy sa stanú udalosti, ktoré sa dejú proti vašej vôli a ktoré ste nemali ako predvídať. Vezmime si príklad zo zdravotnej krízy. V období natvrdo som viedla dištančné školenia a organizovala koučovacie stretnutia, takže som sa musela pravidelne rozprávať s kozmetičkami. Pri tejto príležitosti som stretla dve kategórie profesionálov s dvomi úplne odlišnými spôsobmi života a riešenia situácie:

Zúfalé kozmetičky

Na jednej strane kozmetičky, ktoré mi povedali: „To je katastrofa, už sa z toho nedostanem“, „Nedá sa von“, „Už si predstavujem to najhoršie“, „Môj salón sa nikdy nezotaví“, „Nebudem schopná platiť svoje účty“, „Bude veľmi ťažké zvýšiť svoj cash flow“, „Prídem o klientov“, „Pripravujem si definitívne zatvoriť svoj salón“, „Nebudem sledovať tréningy počas zatvorenia, pretože na to, čo sa nám deje, nemám motiváciu“, „Prihlásim sa na tréning, uvidím neskôr, keď sa všetko vráti do normálu“…

Motivované kozmetičky

A naopak, kozmetičky sa vyjadrili takto: „Čo je, je!“, „Sú veci, ktoré nemôžem zmeniť a musím ich prijať, aby som sa pohla vpred“, „Dám si prostriedky, ako čo najrýchlejšie čeliť situácii, aby som obmedzila poškodenie“, „Využijem tento čas nútenej nečinnosti na aktualizáciu svojich účtov, prehodnotím usporiadanie inštitútu, zaškolím sa online a zostanem v dobrej kondícii“, „Prepracujem svoje menu starostlivosti a využijem príležitosť vyriešiť svoje služby“, „Prehodnotím svoj kalendár obchodných a komunikačných operácií“…

 

Výsledky…

Prvá kategória profesionálov mrhala energiou tým, že svoju pozornosť a myšlienky zamerala na negatívne a pesimistické veci, zaoberala sa vecami, zaujala rezignačný postoj, dokonca predvídala to najhoršie. Bolo pre nich veľmi ťažké, ak nie nemožné, sústrediť sa na riešenia a podniknúť kroky na prípravu na obdobie po zablokovaní. Zatiaľ čo druhá kategória kozmetičiek, tie, ktoré sa rozhodli pre pozitivitu, dokázali urobiť krok späť tým, že PRIJALI situáciu, zrelativizovali a vzdialili sa od negatívnych myšlienok. To im umožnilo napredovať, zaviesť konkrétne kroky a ľahšie dosiahnuť svoj cieľ. To, čo charakterizuje ľudí negatívnej povahy, je to, že majú tendenciu pripisovať neprimeranú dôležitosť udalosti alebo zlým správam, ktoré sú spojené s analytickou zaujatosťou, ktorá skresľuje ich pohľad na situáciu. Pretože v konečnom dôsledku ide hlavne o interpretáciu toho, čo sa deje. Tu je niekoľko tipov, ako rozvíjať svoju víťaznú mentalitu.

 

ZAMERAJTE SA NA POZITÍVNE

Výhoda pripútanosti k pozitívnym činom vám umožňuje prevziať kontrolu nad situáciou, s menším pocitom utrpenia, a tiež vyživuje sebaúctu, a preto vás posilňuje. Existuje mantra, ktorá dobre ilustruje túto dynamiku: „Moje správanie je jediná vec, ktorú môžem ovládať.“ Navyše je dokázané, že váš pozitívny stav mysle vás dostane do lepšieho duševného rozpoloženia, aby ste si kládli správne otázky, posúvali sa vpred a robili tie najlepšie rozhodnutia.

 

ROVNAKO AKO ŠPORTOVCI…

Pozitívny stav mysle je tiež hlavnou vlastnosťou potvrdených športovcov, pretože zvyšuje vytrvalosť v úsilí, sebavedome čerpať svoje zdroje a byť efektívnejší. Ale oceľová myseľ vrcholových športovcov nedorazí okamžite. Je potrebné vykonávať každodennú psychologickú prácu, pretože šampiónom sa nenarodíte, ale stanete sa ním!

 

Máte sklon byť pesimistický a negatívny?

Každý deň privítate asi 60 000 myšlienok. Máte slobodu nasmerovať ich pozitívne alebo negatívne. Pozrite sa, ako ďaleko ste sa dostali, identifikujte všetko, čo ste v salóne zaviedli, čo fungovalo, namiesto toho, aby ste sa sústreďovali na svoje chyby alebo na to, čo interpretujete ako zlyhania. Uvedomte si svoj pokrok na dennej báze a nielen výsledok, ktorý sa snažíte dosiahnuť.

Víťazný tip

Ráno, keď vstanete, nabite sa pozitívami: opakujte si pozitívne afirmácie: „Ja to zvládnem“, „Zvládnem to“, „Budem referenciou vo svojom odbore“, „Dám si spôsoby, ako zvýšiť predaj svojich produktov“, „Zavediem opatrenia, aby som sa odlíšila“, „Zaradím vyššiu rýchlosť, aby som naplnila svoju agendu“.

 

 

Osvojte si víťaznú mentalitu a zapamätajte si toto:

Víťaz premýšľa o riešení, porazený sa zamyslí nad problémom.

Víťaz má vždy nejaký plán, porazený má vždy nejaké ospravedlnenie.

Víťaz má na každý problém odpoveď, porazený za každou odpoveďou vidí problém.

Víťaz bojuje sám so sebou, porazený bojuje so svojimi konkurentmi.

Víťaz hovorí: Je to náročné, ale možné! Porazený hovorí: Možno sa to dá, ale bude to ťažké!

 

 

Takže čím pozitívnejšie budete, tým pozitívnejšie uvidíte udalosti okolo seba, tým viac si pritiahnete to pozitívne a stanete sa pozitívnymi! Tak ako to negatívne funguje rovnako a rovnako vás aj živí. Pri výbere teda myslite radšej pozitívne!

 

ZASTAVTE VNÚTORNÚ KRITKU

Máte na seba veľmi vysoké nároky. Váš vnútorný monológ vás vedie k tomu, že sa tvrdo posudzujete a máte vo zvyku sa devalvovať. Sebahodnotenie je prospešné pre posun vpred, pre výzvu, ak si to situácia vyžaduje, alebo pre krok späť na chvíľu zamyslenia, ak máte pocit, že sa vám hlava pretáča cez riadidlá. Ale nadmerná sebakritika poškodzuje sebaúctu, núti vás pochybovať a odrádza vás.

 

Máte tendenciu sa príliš tvrdo súdiť?

Súcitiť sám so sebou. Udržujte starostlivý vnútorný dialóg, gratulujte si k malým víťazstvám a ak ste svoj cieľ nedosiahli, povedzte si, že nabudúce to zvládnete lepšie. Ako uvádza Don Miguel Ruiz v „4 Toltéckych dohodách“: „Pozitívnymi a pochvalnými slovami voči nám sa imunizujeme pred emocionálnym jedom pochádzajúcim od iných alebo od nás samých, nepúšťame ich dovnútra“.

Víťazný tip

Umlčte ten malý kritický hlas hlboko vo vás tým, že budete pracovať na svojom sebavedomí: identifikujte svoje silné stránky a vymenujte svoje profesionálne a osobné kvality, svoje zázemie, svoje úspechy. Toto cvičenie vás naučí, ako udržiavať pozitívnejší vnútorný dialóg, ktorý prinesie spokojnosť.

 

VYJDITE ZO SVOJEJ KOMFORTNEJ ZÓNY

Počas koučovacích sedení, ktoré vediem, často počúvam, ako kozmetičky odrádzajú vnímanie ťažkostí, čo je forma „strachu z očakávania“. Stavajú si bariéry, niekedy si nájdu výhovorky a nakoniec si uvedomia, že ak stagnujú, je to preto, že nezmobilizovali dostatok zdrojov na to, aby zaradili vyššiu rýchlosť. Skúsenosti mi pripomínajú, že ak chcete uspieť, musíte otriasť svojimi návykmi, a tak im hovorím: „Áno, je to ťažké, ale je to dosiahnuteľné, máte potenciál a ukážete si spôsoby, ako uspieť“. Profesionálny život je skutočne posiaty prekážkami, ale stanovenie veľmi špecifických cieľov pomáha vytrvať a kozmetičky, ktoré vystupujú, sú odhodlané a vynakladajú maximálne úsilie, aby splnili stanovené ciele.

Víťazné tipy

Vystúpte zo svojej komfortnej zóny a vstúpte do dosiahnuteľnej výzvy. Definujte si konkrétny a konečný cieľ: krátkodobý, strednodobý, dlhodobý. Aby ste sa vyhli demoralizácii príliš veľkým cieľom, môžete ho rozobrať. Napríklad zmeňte: „Mojou výzvou je tento rok získať 100 nových zákazníkov“ na „Mojou výzvou je získať 8 nových zákazníkov mesačne.“ Čo nakoniec vedie k tomu istému, ale menej vyvoláva úzkosť. Môžete si tiež nastaviť svoje ciele pre daný deň alebo pre každého zákazníka, pričom zohľadníte rady a nákupy z jej predchádzajúcej návštevy podrobne uvedené v jej súbore, ktorý aktualizujete pri každej jej návšteve.

 

KONAJTE!

Uskutočnenie zmien môže byť potrebné na opätovné získanie kontroly nad vaším inštitútom stanovením priorít vašich úloh, aby ste boli na dennej báze efektívnejšie. Ako sme práve diskutovali, podniknutie krokov zostáva najlepším spôsobom, ako vyjsť zo svojej zóny pohodlia a napredovať. Znamená to tiež neotáľať. Pretože na úlohy, ktoré odložíte na zajtra, sa často zabúda a nikdy sa nesplnia. A povedzte si, že prokrastinácia je nepriateľom úspechu číslo jeden.

Víťazný tip

Ak chcete konať, povedzte si toto:

„Mojím cieľom číslo jedna je prilákať viac zákazníkov: budem klásť väčší dôraz na svoje know-how a svoje odlišnosti, aby som prilákala zákazníkov, ktorí vyzerajú ako ja. Chystám sa prepracovať svoj imidž kvalitatívnejším menu starostlivosti, s väčšou konzistentnosťou v mojej grafickej charte, modernejšou webovou stránkou, viac sa starať o svoje publikácie na sociálnych sieťach s pôsobivejšími správami. Mojím cieľom číslo jedna je zvýšiť svoj peňažný tok: zavediem opatrenia na predaj väčšieho množstva produktov a zvýšim svoj priemerný kôš, a teda aj môj príjem. Aby som to urobila, vytvorím argument pre každý produkt a znovu sa oboznámim s metodikou, ako vyvolať túžbu po kúpe.“

 

V budúcom čísle odhalíte druhé tajomstvo úspešných kozmetičiek: Vyvolajte chuť na nákup.

 

ZAPAMÄTAŤ SI

 

Pozitívne myšlienky a láskavosť

Na záver, stav mysle víťaza má každý na dosah, vdýchne vám do každodenného života takú pozitívnu energiu, že vás postaví do tej najlepšej možnej pozície, aby ste prekonali sami seba. Pozitívne myslenie a milé slová o sebe vás budú motivovať, vytrvalosť a schopnosť dostať sa zo svojej komfortnej zóny vám umožní zostať v kurze, nech sa deje čokoľvek.

 

Postupujte krok za krokom a ďalej a ďalej

Mať víťaznú mentalitu znamená aj odvahu a najmä v oblastiach, ktoré sú pre vás nepríjemné. Je to tým, že si stanovíte výzvy, v konečnom dôsledku prekročíte svoje vlastné limity, aby ste sa otvorili iným príležitostiam, takže toto je cesta k úspechu.

 

Neporovnávajte sa s ostatnými!

Posledný tip, ako zostať vo víťaznom myslení: neporovnávajte sa s ostatnými! Keď obdivujete ich úspech, ste v „ilúzii ľadovca“, to znamená, že vidíte len konečný výsledok a nie všetko úsilie, ktoré museli vynaložiť, aby sa tam dostali. Pamätajte si toto: porovnávať sa s ostatnými znamená riskovať, že sa znížite. Porovnať sa so sebou samým znamená dať si silu napredovať.